First of all we have to define what a brand is. We should define a brand as the opposite of plain, bare products that serve to operate a spa.

Products can be bulk, brand is a name, brandname.

Products are only utilitarian, a brand makes you dream.  A brand is a universe, it offers a vision of the world of spa, it has an opinion, something to say about relaxation and wellness. Thus it helps give a personality to the spa.  Brands have a symbolic added value that is shared by consumers whether they are aware of it or not. Thanks to its graphic presence, its advertising, its communication, the brand creates worldwide awareness and the consumer is able to “recognize” it at sales points. On this imaginary field the brand is unique, and there lies its strength.

Valmont, for example, is a high-end Swiss brand specialized in cellular rejuvenation. Its specificity is medical background which works as a historic reference and as a guarantee for results. The brand has something artistic and scientific to say about beauty. This is its specificity.

Cinq Mondes is a French brand that revives traditions of wellness and beauty from Asia and North Africa. The brand offers a vision of natural and exotic beauty and a deep know-how on massage techniques.  It has a strong expertise on the field of energy treatments.

The advantage to the spa is that, thanks to brand awareness, product sales are increased, and profitability of the spa improved, whereas if the spa is working with “anonymous” products, even if the service rendered  is good, it will not result in increased sales.

Another strong advantage, that most hotel owners are unaware of, is that a brand owns special  treatments protocols. A protocol is the exact modus operandi of the products and movements in the treatment room. This is the basis for the training of spa therapists. A protocol is a guarantee that the service quality in the cabin is homogeneous and continuous, whoever the therapist may be and independently of the passage of time. Protocols are the foundation of the level of quality of spa service which determines client fidelity.

Last but not least, since a brand communicates by advertisements, it produces POS (point of sale) materials, which are a great help in promoting products at sales points by means of samples, brochures, gifts with purchase, gift and shopping bags, etc.  Consumers, or spa goers, will be treated with small gifts and attention, like a brochure and a sample, to be reminded of their wonderful spa experience and to trigger the desite to use products at home.

As a conclusion, hotel owners and spa managers should seek the spa brand that best matches their spa concept in order to create a synergy that will benefit both the hotel and spa’s image and profitability.

Γιατί είναι σημαντική για ένα spa ξενοδοχείου η επιλογή μίας μάρκας Spa;

Πρώτα από όλα θα πρέπει να καθορίσουμε τι εννοούμε με τη λέξη μάρκα. Ορίζουμε τη μάρκα ως το αντίθετο από  τα απλά ανώνυμα προϊόντα που μπορεί να χρησιμοποιούνται για τη λειτουργία ενός  spa.

Τα προϊόντα μπορεί  να είναι χύμα, η μάρκα όμως είναι ένα όνομα, το brandname.

Τα ανώνυμα προϊόντα είναι απλώς χρηστικά, η μάρκα σε κάνει να ονειρεύεσαι.  Μία μάρκα είναι ένα σύμπαν, προσφέρει ένα όραμα για τον κόσμο του spa, έχει γνώση και  γνώμη, έχει κάτι να πει σχετικά με τη χαλάρωση και την ευεξία. Η μάρκα μπορεί να δώσει προσωπικότητα στο spa. Οι μάρκες έχουν μια συμβολική προστιθέμενη αξία που είναι αναγνωρίσιμη από τους καταναλωτές, είτε το συνειδητοποιούν είτε όχι. Χάρη στην παρουσία της με έναν ιδιαίτερο  γραφισμό, χάρη στη διαφήμιση, στις επικοινωνίες  της, η μάρκα δημιουργεί μία παγκόσμια ευαισθητοποίηση και ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να την "αναγνωρίσει" στο σημείο της πώλησης. Σχετικά με αυτό το φαντασιακό πεδίο της εικόνας της, η μάρκα είναι μοναδική, και αυτή  είναι η δύναμη της.

Για παράδειγμα, η  Valmont είναι μια Ελβετική μάρκα  εξειδικευμένη στην  κυτταρική ανάπλαση. Η ιδιαιτερότητά της είναι η ιατρική παράδοση η οποία λειτουργεί ως ιστορική αναφορά και ως  εγγύηση αποτελεσμάτων.  Η μάρκα έχει να πει κάτι σε σχέση με την επιστήμη αλλά και με την Τέχνη στο επίπεδο αναζήτησης της ομορφιάς.  Αυτή είναι η ιδιαιτερότητα της .

Η Cinq Mondes,είναι μια Γαλλική μάρκα που  αναβιώνει αρχέγονες παραδόσεις  για την ευεξία και την ομορφιά από την Ασία και Βόρεια Αφρική. Η μάρκα προσφέρει ένα όραμα της φυσικής και εξωτικής ομορφιάς και  βαθειά γνώση τεχνικών  μασάζ.  Διαθέτει  ισχυρή τεχνογνωσία  στις θεραπείες ενέργειας.

Το πλεονέκτημα για το spa είναι ότι,  χάρη στην αναγνωρισιμότητα της μάρκας, οι πωλήσεις προϊόντων  αυξάνονται   και η αποδοτικότητα του spa βελτιώνεται κατά  πολύ. Αντίθετα  αν το spa λειτουργεί με "ανώνυμα" προϊόντα, ακόμη και αν οι προσφερόμενες υπηρεσίες  είναι καλές ,  δεν θα υπάρξει  αύξηση των πωλήσεων.

Ένα άλλο ισχυρό πλεονέκτημα που οι περισσότεροι από τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων δεν γνωρίζουν είναι ότι μια μάρκα κατέχει πρωτόκολλα θεραπειών. Ένα πρωτόκολλο αφορά ακριβώς το modus operandi  των προϊόντων και των κινήσεων μέσα στην  καμπίνα θεραπείας.  

Αυτή είναι η βάση της εκπαίδευσης προς τους  θεραπευτές του spa.  Ένα πρωτόκολλο είναι η εγγύηση ότι η ποιότητα της προσφερόμενης  υπηρεσίας στην καμπίνα είναι ομοιογενής και συνεχής, όποιος  και να είναι ο θεραπευτής και ανεξάρτητα από το πέρασμα του χρόνου. Τα πρωτόκολλα αποτελούν τα θεμέλια του επιπέδου ποιότητας  των υπηρεσιών του  spa που με τη σειρά τους  κρίνουν αν θα δημιουργηθεί η  πιστότητα του πελάτη.

Το τελευταίο έχει τεράστια σημασία, δεδομένου ότι μια μάρκα επικοινωνεί μέσω διαφημίσεων και παράγει υλικό υποστήριξης, το οποίο είναι  μεγάλη βοήθεια για την προώθηση των προϊόντων στο σημείο πώλησης, με δείγματα, φυλλάδια, δώρα  με την αγορά προϊόντων, και χάρτινες  τσάντες. Οι καταναλωτές, οπαδοί του spa, θα ωφεληθούν από  παροχές όπως  μικρά δώρα με αγορές η ενημερώσεις όπως ένα φυλλάδιο και ένα δείγμα, που λειτουργεί ως υπενθύμιση για τη χρήση προϊόντων στο σπίτι ή θυμίζουν την υπέροχη  εμπειρία στο spa.

Εν κατακλείδι, ιδιοκτήτες ξενοδοχείων  και διαχειριστές spa πρέπει να επιλέξουν  τη μάρκα spa που ταιριάζει καλύτερα με τη αντίληψη που έχουν για το spa προκειμένου να δημιουργήσουν μια συνέργια  που θα ωφελήσει  την εικόνα του ξενοδοχείου και  του spa και την κερδοφορία τους.

Marylise Sauliere, Spa Guru
30 January 2011

Why is the choice of a Spa brand important for a hotel spa ?
First of all we have to define what is a brand.
We should define a brand as the opposite of plain, bare products that serve to operate a spa.
Products can be bulk, brand is a name, brandname.
Products are utilitarian, brand makes you dream.
Brand is a universe, it offers a vision of the world of spa, it has an opinion, something to say about relaxation and wellness.
Thus it helps to give a personality to the spa.
Thus brands have a symbolic added value that is shared by consumers whether they are aware of it or not.
Thanks to its graphic presence, its advertising, its communication, the brand has created worldwide awareness and the consumer is able to “recognize” it on the point of sales.
On this imaginary field the brand is unique, and that is its strength.
For example Valmont is a Swiss high end brand specialized in cellular rejuvenation.
Its specificity is the medical background which works as a historic reference and as a guarantee of the result.
The brand has to say something artistic and scientific about beauty.
This is its specificity.
Cinq Mondes revives traditions of wellness and beauty from Asia and North Africa.
The brand offers a vision of natural and exotic beauty and knowledge of massages as well.
It has a strong expertise on the side of energy treatments.
The advantage for the spa is thanks to the brand awareness the products sales are going to increase and the profitability of the spa will be improved too whereas if the spa is working with “anonymous” products, even if the service is good, it will not result in an increase of the sales.
Another strong advantage that most of hotel owners are unaware of is that a brand owns treatments protocols.
A protocol relates exactly the modus operandi of products and movements in the treatment room.
This is the basis of the training of therapists.
A protocol is the guarantee that the service quality in the cabin is homogeneous and continuous, whoever the therapist and independently of the passage of time.
Protocols are the foundations of the level of quality of the spa service which conditions the faithfulness of the client.
Last but not least, since a brand communicates through advertisement it produces POS materials which are going to be a great help to promote the products on the point of sales, by means of samples, brochures, gifts with purchase, paper bags.
Consumers, spa goers will be taken care of through small gifts or attentions, like a brochure and a sample, to remind to use products at home or to simply remind their wonderful spa experience.
As a conclusion, hotel owners, spa managers should seek the spa brand that best matches their spa concept in order to create a synergy that will benefit the hotel image and the spa profitability as well.

0 commentaires

Post a Comment

 
Copyright 2010 Spa Mind - Discover the world of spa in Greece - Designed by