Greece is a country blessed by nature and by history making it the perfect model for spas of the future based on Thalassotherapy, spa tourism, the use of natural plants and the combination of all three.

Hippocrates, the ancestor of spa tourism, gave us the recipe for preventive health, a bath and an aromatic body massage a day. He created the first natural hydrotherapy bath: a cavity carved directly into a rock at the edge of the sea, where patients were able to experience the rhythmic beat of waves mixed with spring water as in Loutraki.

The bath stimulates the body, the nutrients are absorbed through osmosis. Massage in turn helps eliminate toxins and thus reduces the chance of illness.

With the world's best olive oil, herbs like rosemary, lavender, marjoram, and mint, spas across the country could rightly compete with international brands and offer a truly Greek aromatic massage experience.

Spas in every region should ask: what are the forgotten beauty recipes in the region? Lemnos, for example, is rich in special clay that has been used by women to regain strength after birth.  In the same region, massages are conducted with pumice, lemon and olive oil.

Most hotel owners believe that a large investment in luxurious materials and equipment are needed to be successful. When they finish this phase, they spend more time and money on promotion, and wait for a response. But the spa is not just about equipment, it is about ideas, thoughts, concepts, and needs a strong identity.

B
uilding is only the first phase.  A spa begins with staffing, personnel training, and customer service. There is absolutely no need to spend overwhelming amounts of money on sophisticated decor, several swimming pools or a jacuzzi. Simple and well-equipped treatment rooms, a nice relaxing area, a cautious approach, friendly staff, and smiling therapists that really assist spa patrons with the appropriate guidance and advice for a healthier lifestyle, are the elements that generate the word-of-mouth that will bring more customers.

The Greek spa is an example of the ancient spirit of hospitality: simplicity, directness, warmth, genuine interest in the client's sense of well being. If each therapist and staff member incorporates this approach, success is a given.


Φυσικοί πόροι της Ελλάδας και επιτυχημένο SPA 

Η Ελλάδα είναι χώρα προικισμένη από τη φύση και από την ιστορία. Επομένως έχει τις καλύτερες προδιαγραφές για να διατυπώσει το μοντέλο του σπα του μέλλοντος, που μπορεί να βασιστεί στο Ιαματικό Τουρισμό, στη Θαλασσοθεραπεία, στη χρήση των φυτών και στο συνδυασμό των τριών.

Ο Ιπποκράτης, πρόγονος του Ιαματικού Τουρισμού, μας έδωσε τη προληπτική συνταγή της καλής υγείας: ένα μπάνιο και ένα αρωματικό μασάζ σώματος την ημέρα.  Είχε δημιουργήσει τη πρώτη φυσική μπανιέρα υδροθεραπείας: μία κοιλότητα σκαλισμένη στο βράχο έτσι ώστε ο ασθενής να πάρει θέση μέσα και να τον χτυπά ρυθμικά ο κυματισμός του νερού της θάλασσας αναμιγμένο με νερό πηγής όπως συμβαίνει στο Λουτράκι.

Το μπάνιο τονώνει τον οργανισμό, τα ιχνοστοιχεία απορροφώνται μέσα από τους πόρους χάρης το μηχανισμό της όσμωσης. Το μασάζ με τη σειρά του βοηθά στην αποβολή τοξινών από τους μυείς και έτσι μειώνει τις περιπτώσεις αρρώστιας.  

Με το καλύτερο ελαιόλαδο του κόσμου, πληθώρα αρωματικών φυτών όπως δενδρολίβανο, λεβάντα,  μαντζουράνα,  δυόσμο με χαλαρωτικές η τονωτικές ιδιότητες, το κάθε σπα σε αυτή τη χώρα θα μπορούσε δίπλα στις άλλες διεθνές μάρκες  να προτείνει μία Ελληνική εμπειρία του αρωματικού μασάζ, μία Ελληνική γωνία με ειδική επιλογή φυτών ανάλογα με τη περιοχή, πχ. Το ελαιόλαδο και το δίκταμο της Κρήτης, τα φυτά του Πήλιου...

Κάθε σπα θα μπορούσε να αναρωτηθεί : ποίες είναι οι ξεχασμένες συνταγές ομορφιάς στη περιοχή, όπως στη Λήμνο η χρήση της λιμναίας γης, του πηλού δηλαδή, από τις γυναίκες για τη σύσφιξη του σώματος μετά από τη γέννα, όπως και στη ίδια περιοχή το μασάζ του σώματος με ειδικά «πουγκιά» φτιαγμένα με ελαφρόπετρα, λεμόνι και ελαιόλαδο...

Οι περισσότεροι ξενοδόχοι πιστεύουν ότι αρκεί να κάνουν μεγάλη επένδυση σε πολυτελή υλικά και εξοπλισμό για να έχουν επιτυχία. Όταν τελειώνει η φάση του χτισίματος προωθούν αφειδώς τους χώρους περιμένοντας το κοινό.

Το σπα όμως δεν είναι μόνο θέμα εξοπλισμού, είναι ιδέες, σκέψεις, concept, χρειάζεται δυνατή ταυτότητα
Αυτό που δεν γνωρίζουν επίσης είναι ότι το χτίσιμο είναι μόνο η πρώτη φάση και η ιστορία του σπα ξεκίνα με την επάνδρωση του προσωπικού, την εκπαίδευση του προσωπικού, το service στο πελάτη. Δεν είναι εντελώς απαραίτητο να ξοδεύει κανείς πολλά χρήματα σε εξεζητημένη διακόσμηση, πολλές πισίνες και Jacuzzi. Απλά και σωστά εξοπλισμένες καμπίνες θεραπειών, ένας ωραίος χώρος χαλάρωσης, μία προσεκτική και φιλική προσέγγιση του προσωπικού,  χαμογελαστές θεραπευτές που βοηθούν πραγματικά το πελάτη με σωστή καθοδήγηση  και μικρές συμβουλές για ένα υγιέστερο τρόπο ζωής, είναι οι μελλοντικές αιτίες για να δραστηριοποιήσει το στόμα σε στόμα που θα φέρει τους περισσότερους πελάτες.

Το Ελληνικό σπα έχει ως παράδειγμα το αρχαίο πνεύμα της φιλοξενίας: απλότητα, αμεσότητα, ζεστασιά, αληθινό ενδιαφέρον για την αίσθηση ευεξίας του πελάτη. Εάν κάθε θεραπευτή και προσωπικού υποδοχής ενσωματώνει αυτή τη προσέγγιση του σέρβις, τότε είναι δεδομένη η επιτυχία του spa.


Marylise Sauliere, Spa Guru
07 October 2010 

0 commentaires

Post a Comment

 
Copyright 2010 Spa Mind - Discover the world of spa in Greece - Designed by